Asiakastuki

Asiakastuki

Miten voimme olla avuksi?

Tältä sivulta löydät vastauksia palveluitamme koskeviin yleisimpiin kysymyksiin.

 

Ajanvaraus

Ajanvaraus

Miten voin varata ajan Alatarin psykologin vastaanotolle Porin toimipaikkaan tai puhelinohjaukseen?

 

Voinko saada vastaanottoajan muualle kuin Porin toimipaikkaan?

Kyllä. Vastaanotto on joustavasti sovittavissa myös omiin tai julkisiin tiloihin. Vastaanottokäynti kotiin on hyvä ratkaisu silloin, kun haluat keskustella psykologin kanssa tutussa ja turvallisessa ympäristössä. Muita syitä vastaanoton sopimiseksi toimipaikan ulkopuolelle voivat olla esimerkiksi kotoa lähtemisen vaikeus tai haasteet järjestää kulkua toimipaikkaan. Toivoessasi vastaanottokäynnille läsnä useampia henkilöitä, kuten puolison tai perhettä, on ajanvaraus kotiin kätevä vaihtoehto.

Kodin lisäksi sopivia vastaanottotiloja ovat työpaikkasi, toimistosi tai muu yritystilasi sekä kahvilat. Psykologimme kanssa on mahdollista lähteä keskustelemaan tilanteestasi myös luontokävelylle.

 

Miten voin varata vastaanottoajan muualle kuin Porin toimipaikkaan?

Varaus tulee tehdä puhelimitse tai sähköpostitse.

 

Voinko varata ajan lapselleni?

Kyllä. Varatessasi ajan lapsellesi verkkoajanvarauksen kautta, muistathan kertoa asiasta lisätietokentässä. Varatessasi ajan lapsellesi puhelimitse tai sähköpostitse, mainitse, että varaat ajan lapsellesi.

 

Voinko varata yhteiskäynnin itselleni ja läheiselleni?

Kyllä, voit varata vastaanoton kahdelle, johon tulet yhdessä esimerkiksi lapsesi tai puolisosi kanssa. Voit varata myös vastaanoton perheelle, johon tulet yhdessä koko perheesi kanssa. Psykologin vastaanotto kahdelle tai perheelle on kestoltaan aina 60 minuuttia. Varatessasi yhteiskäynnin puhelimitse tai sähköpostitse, mainitse, että varaat ajan useammalle.

 

Mitä maksutapoja on mahdollista käyttää?

Ostaessasi Alatarin palveluita, voit valita useista maksutapavaihtoehdoista.

Käyttäessäsi Alatarin verkkoajanvarauskalenteria, voit maksaa varauksen ennakkoon:

  • verkkopankissasi (Nordea, Osuuspankki, Danske Bank, Ålandsbanken, Handelsbanken, S-Pankki, Aktia, POP Pankki, Säästöpankki)
  • yleisimmillä pankki-tai luottokorteilla (Visa, Visa Electron, Mastercard, Eurocard, American Express)
  • matkapuhelimeen ladattavalla MobilePaylla

Voit valita myös maksa myöhemmin -vaihtoehdon vastaanottokäynneille ja puhelinohjaukselle. Vastaanottokäynnin voi maksaa käynnin yhteydessä käteisellä, kortilla tai pyytämällä laskun.  Puhelinohjauksen maksaminen jälkikäteen on mahdollista ainoastaan laskulla. Kaikilla laskulla veloitettavien palveluiden hintoihin lisätään 10 euron laskutuslisä.

 

Valitsemani maksutapa ei toimi, mitä teen?

Alatarin maksupalveluntarjoajana toimii PaytrailPaytrailin asiakaspalvelu on tavoitettavissa 24/7 numerosta 020 718 1830 tai sähköpostitse asiakaspalvelu@paytrail.com.

Palvelutarjonta

Palvelutarjonta

Kuka voi käyttää Alatar Psykologipalveluja? 

Alatar Psykologipalvelut on suunnattu yli 7-vuotiaille lapsille, nuorille ja aikuisille. Palveluiden käytössä ei ole yläikärajaa. Palvelut ovat tilattavissa ostopalveluina myös yrityksille sekä kunnan ja valtion toimijoille.

Pitääkö vastaanottokäynnille valmistautua ennakolta?

Vastaanottokäynnillä voi olla luontevasti suunnittelematta ennakolta, mitä sanoa tai kuinka käyttäytyä. Mikäli koet asiaasi keskeisesti liittyvän esimerkiksi todistuksia, terveystietoja tai muita asiapapereita, voit ottaa niitä mukaan vastaanotollesi. Taiteelliset tuotokset kuten piirrokset, maalaukset, runot tms. soveltuvat myös hyvin mukaanotettavaksi. Tärkein valmistautuminen on olla ajoissa paikalla.

 

Mitä vastaanottokäynnillä tapahtuu?

Vastaanottokäynti on luottamuksellinen keskustelutilanne psykologin ja sinun välilläsi. Aluksi psykologi kartoittaa käyntisi syitä ja tilannettasi. Psykologi voi käyttää keskustelun tukena erilaisia psykologisia menetelmiä, kuten testejä tai harjoituksia, mikäli niin toivot. Vastaanottokäynnin sisältö määräytyy aina yksilöllisen tarpeen pohjalta.

 

Mistä psykologin kanssa voi puhua?

Psykologin kanssa voit puhua kaikista elämäntilanteessasi ajankohtaisista asioista ja kysymyksistä, joihin kaipaat ohjausta ja tukea. Palvelukuvauksista näet, missä aihealueissa Alatarin psykologilla on vahvaa osaamista.

 

Onko psykologilla vaitiolovelvollisuus?

Kyllä, psykologi noudattaa lakia terveydenhuollon ammattihenkilön salassapitovelvollisuudestaTietoja ei pääsääntöisesti saa antaa omaisillekaan ilman asiakkaan kirjallista suostumusta. Psykologia sitoo vaitiolo- ja salassapitovelvollisuus hyvin pitkälle myös alaikäisen asiakkaan kohdalla – jos alaikäinen asiakas ikäänsä ja kehitystasoonsa nähden kykenee päättämään hoidostaan, hänellä on oikeus kieltää terveydentilaansa ja hoitoansa koskevien tietojen antaminen huoltajalleen tai muulle lailliselle edustajalleen.

Psykologi voi rikkoa salassapitovelvollisuutta siinä tapauksessa, että asiakas on käyttäytynyt lääkärin tai terveydenhuollon ammattihenkilön tapaamisen yhteydessä väkivaltaisesti tai väkivallalla uhaten (Valtioneuvoston asetus terveydenhuollon ammattihenkilön ampuma-aseilmoituksesta).

Psykologi voi rikkoa salassapitovelvollisuutta myös siinä tapauksessa, että asiakas tuo psykologin tietoon aikeensa tehdä tai tekemänsä törkeän rikoksen rikoslain luvun 15 § 10 Törkeän rikoksen ilmoittamatta jättäminen ja § 11 Rikoksentekijän suojeleminen mukaan.

Alaikäisten kohdalla psykologi noudattaa lastensuojelulain § 25 Ilmoitusvelvollisuus.

Voit lukea lisää vaitiolovelvollisuudesta Alatarin tietosuojaselosteesta.

Ongelmatilanteet

Ongelmatilanteet

Olen unohtanut salasanani. Miten saan uuden?

Paina kirjautumisen yhteydessä olevaa linkkiä ”Unohditko salasanasi?”. Sinulta pyydetään käyttäjätunnusta tai sähköpostia. Huomioithan, että sähköpostiosoitteen tulee olla sama kuin minkä annoit rekisteröityessäsi. Hetken kuluttua saat sähköpostiisi linkin salasanan vaihtamiseen. Jos sähköpostia ei tule, tarkista ensin roskapostisi ja odota muutama minuutti. Jos sähköpostia ei siltikään näy, ota yhteys Alatarin asiakastukeen.

 

Varasin ajan verkkoajanvarauskalenteristamutta en ole saanut varausvahvistusta. Miten toimin? 

Tarkista ensin roskapostisi ja ota yhteyttä Alatarin asiakastukeenjos varausvahvistusta ei ole tullut viiteen minuuttiin.

Etkö löytänyt vastausta kysymykseesi?

Etkö löytänyt vastausta kysymykseesi?

Käyttö- ja palveluehdoistamme löydät tietoa mm. varatun ajan perumisesta, myöhästymisestä, eturyhmäalennuksista ja kilometrikorvauksista.

Tietosuojaselostaamme löydät tietoa mm. henkilötietojen käsittelystä, säilyttämisestä ja suojauksesta sekä oikeuksistasi asiakkaana.

Jos sinulle jää silti kysyttävää, ota rohkeasti yhteyttä asiakaspalveluumme joko puhelimitse numeroon 040 669 8384 (ma – pe klo 09:00 – 18:00) tai sähköpostitse osoitteeseen asiakastuki@alatar.fi.